tisdag 19 april 2011

målning av hus

Från och med nu tänkte jag faktiskt försöka skriva lite mer vad som händer varje dag. Det kommer fortfarande handla om pyssel eftersom jag nästintill alltid håller på med något :) Anledningen är att det enligt mig dröjer för länge mellan mina inlägg eftersom jag kände att jag måste färdigställa något innan jag kunde göra ett inlägg. Men bloggen är ju min och därför kan jag ju göra vad jag vill med den ;)

Så idag har jag bara varit hemma, eller bara och bara, jag har fixat i trädgården så fort lilleman har somnat. Det som vi håller på med nu är att färdigställa allt vi börjat på (både jag och min karl är väldigt duktiga på att han liiite för många projekt igång samtidigt). Så nu är det målning för hela slanten. I höstas började vi göra iordning vår lekstuga till en gäststuga. Vi hann nästan klart med utsidan, bara en strykning av det svarta kvar. Ni som inte har varit hemma hos mig: alla hus på tomten är svarta med vita knutar. Pysslet jag håller på med nu är att måla alla fönster och dörrar vinröda. Blir sååå fint :) Än så länge är lekstugan klar, uterummet fick sina fönster målade idag (ska bara fixa till kanterna och lägga på ett lager vitt imorgon). Jag målade även garagedörrarna igen. Mest kvar att göra är det på garaget...

Målet med huset är ju att det ska byggas ut i sommar, inväntar bara de nya byggreglerna från byggnadsverket. Kan då vara skönt att vara färdig med de andra byggnaderna på tomten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar