onsdag 9 mars 2011

mer tyg

I ett tidigare inlägg skrev jag om att jag skulle sy nya kuddar till soffan och visade vilket tyg. Kände mig dock osäker när jag köpte tyget om det verkligen var det tyget som jag kikat på tidigare. När jag redan hade klippt ut tyger till fyrkanter och skulle börja sy, blev jag osäker på färgerna. Jag har nu gröna och rosa sidenkuddar och ville inte längre ha dessa färger. Jag tittar på tyget och vilka färger ser jag då inte...jo, grönt och rosa. Jag går in på Åhlen´s hemsida och inser att jag har köpt "fel" tyg :/ Jag skyller helt enkelt på amningen, har hört att man kan bli lite snurrig av det. Så det var bara att pallra sig upp till A6 köpcenter och köpa nytt tyg. Jag har redan klippt till tyget och sytt ihop, ska bara sy igen öppningarna nu.



Detta är det nya tyget. 
Jag hade redan klippt isär tyget då jag tog bilden ovan varav mönsterpassningen är lite konstig.


Baksidan kommer vara svart linnetyg som jag fodrar med ett svart bomullstyg så att inte den vita innekudden kommer skina igenom.

Snart kommer bilder på de färdiga kuddarna. Det "gamla" tyget kommer jag sy kuddar av att ha utomhus  i sommar, så jag väntar lite med att sy färdigt dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar