fredag 11 mars 2011

pippi-set

Lilleman började växa ut den kofta som min mamma stickade till honom då han var nyfödd. Hon erbjöd sig då att sticka en ny tröja och eftersom jag fick önska vad för sort så önskade jag mig en pippi-tröja då jag tycker att de är såååå fina. Mamma passade även på att göra mössa och vantar. Den första mössan blev lite stor för plutten så hon gjorde en ny i mindre storlek. Tröjan är även den i lite större storlek (min lilleman växer nämligen så det knakar ;) ) så jag valde att inte fota den på lilleman eftersom den inte kommer till si rätt på honom än (jag viker upp ärmarna och så).

Här kommer setet.


Mössan till vänster ligger i profil, den är nämligen en hjälmmössa med en kant som täcker öronen och nacken. Den andra mössan är stickad med resår nedtill.


Här är en bild på lilleman med mössan med resår och vantar. Mönstret har mamma köpt på garntjänst.
Jag är så glad för denna present! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar