torsdag 23 juni 2011

toscakaka a´la Leila

I kväll åker min lilla familj till Öland där vi ska fira midsommar med min karls familj plus lite vänner till dem. Det ska bli väldigt härligt att vara i det underbara huset och vi ska även gå på traditionellt midsommarfirande med dans runt midsommarstång, något som jag inte har varit på sedan jag var liten.

Min kära svärmor har fördelat vad man ska ha med sig och en punkt på listan var en mjuk kaka till all den fika som dagarna ska bestå av. Jag bläddrade då i min fina kokbok av Leila och hittade ett recept på en toscakaka. 


Jag har aldrig gjort just den kakan innan men allt denna baktant gör är ju ljuvligt gott.


Den ser ju i alla fall väldigt god ut :)


Du missade väl inte att "Leila bakar i Frankrike" började i går på tv4 plus. Går onsdagar kl 21 nu i sommar. I gårdagens program bakade hon en cheesecake med rabarberkompott i. Såg väldans gott ut och ska definitivt testbakas. (Så passande eftersom jag igår gick och undrade vad jag skulle göra av de rabarber som är kvar innan de blir trådiga och äckliga).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar