tisdag 31 juli 2012

ett evigt målande

Ett evigt målande är vad jag har ägnat mig åt sedan senaste inlägget. Jag har målat hyllan som finns i tidigare inlägg samt slipat och målat en skänk vilken köptes på en auktion för några veckor sedan. Anledningen till att jag aldrig (oh no!) blir klar med detta projekt är att jag målar i linoljefärg. Resultatet blir jättefint, matt och färgen kommer att skavas ner istället för att flagna, vilket kan hända med lackfärg. Det tar dock väldigt lång tid att torka, ca 2-3 dygn per strykning och det krävs 3 strykningar. Men skam den som ger sig :)

Jag letar istället inspiration till det nya huset. Nästa projekt är att måla om köksoffan som vi just nu har i köket och som ska följa med till nästa hus. Den är dock väldigt ful just nu med väldigt mycket flagnad färg.... Måste bara göra klart de andra möblerna för att få plats i garaget. Jag letar också efter pinnstolar som ska vara i köket. Jag har fyra men behöver fyra till. Har ni några ni vill bli av med så hojta :)
Under min inspirationsletan hittade jag till en underbar blogg. Den är tyvärr nerlagd nu men det är väldigt trevligt och inspirerande att kolla gamla inlägg. Här har ni länken till ljuvligt hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar