måndag 9 juli 2012

Vi har blivit med hus!

Sen ca 1,5 år sedan fick vi reda på att detaljplanen, dvs vad man får bygglov på, skulle ändras på här uppe i Axamo. Strax därefter blev det klart att vårt hus med 1,5 plan + trapphus i torn inte var godkänt. Sedan dess har vi varit på husjakt. Vi har tänkt på allt från att bygga ett nytt hus till att köpa ett k-märkt hus utan el och VA samt med läckande tak. Men nu har vi alltså funnit det, the house! Det blev en 1,5 plans trävilla på 141+15 kvm, känns så gött!

De senaste dagarna har jag inte bara blivit med hus utan även med ett gäng möbler som jag fyndat på diverse loppisar runt om i Småland samt på Öland. Därför kommer det mesta pysslet framöver bestå av att fixa dessa möbler så de är redo när det är dags att flytta in i nya huset i höst.
Först ut är en hylla som ska vara i lillemans blivande rum (yes äntligen ska han få eget rum!)
Här är en bild som den var när vi köpte den. Imorgon ska jag köpa färg, ska bara googla lite ikväll först innan jag bestämmer mig för vilken :) Min käre karl har även en införskaffat en handslipmaskin till mig idag snäll som han är. Mitt allra första verktyg :)

1 kommentar:

  1. Om jag känner dig rätt, så kommer huset bli nåt i hästväg när det är klart! Så kul att det äntligen blev ett köp :)
    Kramar Helena R

    SvaraRadera