måndag 2 juli 2012

Bröllop

I lördags var det bröllop för min killes kusin och hans tjej. Jag och killen och min svägerska och hennes kille var värdpar. De sista veckorna har vi pysslat med diverse saker, bl.a. en introfilm med reglerna för kvällen som var gjord som en sån där säkerhetsfilm man ser när man flyger, fast fixad så att det passar till ett bröllop. Den blev jättelyckad och uppskattad så det va bra.

Jag sydde även klänningen till tärnan som var brudparets dotter. Här nedan kommer en bild, den är förstorad och snodd från Facebook, så ursäkta för kvalitén.
Den är sydd i thaisiden efter egenkonstruerat mönster.

Jag sydde även en klänning till mig själv, men använde där ett färdigt mönster ur Burda.

Efter dessa två veckor av alldeles för många av dygnets timmar vid symaskinen så blir det lite paus från den ett tag, men det finns ju annat pyssel. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar