tisdag 24 maj 2011

en krabba..here come the claw ;)

När jag var liten fick jag en bok om hur man syr gosedjur. Pysslig som jag var redan då, satte jag igång att sy. För någon dag sen fick jag hem en sådant djur som jag hade sytt på fritids och lilleman älskade det. Kom då på att jag hade sytt en krabba en gång i tiden (när jag gick i 5an eller något sådant). Den har massa ben och uppstående ögon och man kan stoppa in saker i munnen på den. Tänkte att den kommer lilleman också att älska. Så mamma började leta i lådorna i garderoben där mina och mina syskons gamla leksaker ligger...och där var den; den lila krabban :) 
Den är faktiskt ganska stor, ca 50 cm från vänstra yttre ben till högra yttre ben (tå till tå ;).


Mönster är från boken "Sy Själv: Jing Jangs gosedjur"från 1991. Ska nog kolla igenom den och se om den finns något fint man kan sy till lilleman.
Så här ser boken ut:



2 kommentarer:

  1. Du var duktig redan på den tiden ;)

    SvaraRadera
  2. Lyckost dig som har den boken! Jag har letat ÖVERALLT och den finns inte längre att få tag i =( Vad roligt att den lille blev glad =)

    SvaraRadera