måndag 2 maj 2011

uggla

Hittade för ett tag sen en uggla som jag hemskt gärna ville göra till lilleman. Har dock varit lite tomt i plånboken, man är ju inte för rik när man går på föräldrarpeng och jag känner att jag inte kan bränna allt på fina tyger och garner ;) Men denna månaden var det dags; garn införskaffades och ugglan stickades.

Garnet jag köpte var Drops Paris, ett bomullsgarn. Färgerna på denna bild blev lite skumma men det är turkos, senapsgul, limegrön och brun.


Här är ugglan :) 


Mönstret till ugglan har jag hittat på denna bloggen. Jag ändrade dock lite i mönstret då jag tyckte att det var krångligt att göra vissa moment på rundsticka. Den är stickad i bomullsgarnet på bilden ovan och som du ser så är färgkvalitén i den första bilden inte så bra.


Köpte inte bara garn denna månad utan även lite nya muddtyger och ett nytt nummer att ottobre, så nu blir det till att sy :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar