måndag 2 maj 2011

Tygmässan

För några veckor sen var det tygmässa på Elmia i Jönköping och självklart var jag där. Har sen dess tänkt blogga om vad jag hittade men saker har kommit mellan.
Mässan var ok även om det var mycket "tant"pyssel ;) Jag gillade mest att man kunde stansa smycken, att det fanns fina barntyger och att jag hittade billiga dragkedjor. 

Tyget jag köpte är från mjukatyger.se.
Det är ett trikåtyg med ugglor, ett med olika fordon, ett randigt velourtyg, ett trikåtyg med lejon där halv tyget är lejonet framifrån och på halva tyget bakifrån, och sist ett gult muddtyg. Det ska bli väldigt roligt att sy av dessa tyger :)

Jag fick även tag i säkerhetsögon. Det är ögon som man fäster på insidan av tyget/sticket/virket och de ska vara säkra att använda på leksaker, dvs de ska inte trilla av då barn leker med dem. Jag har länge tänkt skicka efter sådana så det var bra att jag bara råkade hitta dem så att jag äntligen fick hem dem.


Som jag skrev ovan så stansade vi även smycken. De fanns en workshop där man fick instruktion samt material för 40 kr (!). Jag la till ett smycket och fick sammanlagt betala 51 kr. Helt galet billigt. På den ena står det Arvid, på den andra Petra på ena sidan och Erik på den andra, och på den runda står det puttilutt (Arvids egna märke :). Den sista var svårast att göra och ser därför ut därefter ;)
Halskedjan är i silver och är inköpt på Iems för några år sedan.





1 kommentar:

  1. Hej. Åhhhhh...Jag har letat efter det lejontyget...har du mycket av det och vill sälja en bit?;) Hör av dig isf till josephinearpe@gmail.com Vänliga Hälsningar Josephine

    SvaraRadera