torsdag 26 maj 2011

fler byxor

Idag på förmiddagen var jag och lilleman i stadsparken på familjecentralernas dag. Även om han sov en stund där så var det inte länge, så när vi kom hem och han hade ätit somnade han...och sov längre än vanligt efter lunch. Jag tog tillfället i akt och började klippa ut två par byxor till honom. Hann faktiskt att sy dem färdigt under denna och nästa sömnstund. Snacka om att vara effektiv :)

Byxorna är i samma modell som dessa. Tyget är faktiskt sådant som jag hade liggande hemma i mina tyglådor så dessa byxor har varit helt gratis. (..eller jag kommer ju inte ihåg vad jag betalat för tygerna eftersom de är köpta för flera år sedan, och då blir det ju gratis, eller hur ;)


Byxor nummer ett är sydda i svart tunn trikå med gråa muddar och knälappar.


Detaljbild knälapp och namnetikett.


Byxa nummer två är sydd i brun/beige-randig trikå och har svart mudd och knälappar.


Detaljbild knälapp.


Jag utlovade även när jag lade upp inlägget med de gröna velourbyxorna att jag skulle fota lilleman så att man kan se hur de ser ut på. Byxorna är dock sydda i storlek 74 och lilleman var bara 69 cm på förra kontrollen. Men jag ser det som om byxorna har lång livslängd. Nu blir de lite mer baggy och jag viker upp fotmuddarna och viker ner midjemudden. Sen blir de lite mer slimmade och muddarna är utfällda.

Här kommer lilleman :)



 



1 kommentar: