måndag 23 maj 2011

munkjacka + mjukisbyxor

För många (lite för många..) veckor sen började jag att sy en munkjacka till lilleman. Jag hade endast kvar att fästa fodret nertill och i ärmarna samt att sy i dragkejdan men har inte haft någon lust att sy på väldigt länge. Mestadels för att det har varit så fint väder och att jag då vill utnyttja det med att vara utomhus. Har även pysslat med lite annat men inget som är helt klart än (förutom dynorna då :)

Munkjackan är sydd i velourtyg. Yttertyget är limegrön med rosa jeepar på. Tyget i luvan och på fickorna är enfärgat limegrön velour. Jackan är fodrad med mörkgrön tunn jersey. Mönster är från Ottobre nr 1 2011.


Detaljbild på ficka och namnetikett.



Jag har även sytt ett par mjukisbyxor som matchar munkjackan. De är sydda i samma limegröna velour som fodret i luvan samt på fickorna. Knälapparna och muddar är av samma muddtyg som på jackan. Mönstret är mitt egna.


Detaljbild knälapp.


Om någon är intresserad av att köpa byxor i denna modell så tänkte jag börja ta beställningar. Kommer självklart att sy i andra färger. Jag ska ta en bild när lilleman har på sig dem så att ni ser hur de sitter (han har redan somnat för kvällen så det får bli imorgon :) ). 
Byxorna kostar 175 kronor.
Är ni intresserade så skriv en kommentar här på bloggen så kan vi diskutera vidare :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar